Vanaf het seizoen 2025/2026 krijgt de Eredivisie een nieuwe naam. Maandagavond kondigde de Eredivisie CV aan dat de competitie voortaan de VriendenLoterij Eredivisie zal heten.
De VriendenLoterij was al maatschappelijk partner van de Eredivisie en wordt vanaf volgend seizoen ook de nieuwe naamgever van de competitie. De samenwerking loopt tot medio 2029, zo staat op de officiële kanalen. Jan de Jong, directeur van de Eredivisie CV, geeft aan dat alle 18 clubs ontzettend blij zijn met deze samenwerking. ‘Het helpt hen niet alleen bij het bereiken van hun sportieve doelen, maar draagt ook bij aan het realiseren van hun maatschappelijke ambities’.
De maatschappelijke doelen van de achttien Eredivisie clubs worden helaas vaak nog onderbelicht. ‘Daarom kan je geen betere partner aan je zijde hebben dan de VriendenLoterij’, vertelt De Jong. Voor de Eredivisie CV is de samenwerking een mijlpaal en betreft het één van de mooiste sponsordeals ooit. De Eredivisie CV gaat er alles aan doen om dit tot een succes te maken en dat de VriendenLoterij veel meer gaat zijn dan alleen een naam.
Ook de VriendenLoterij zelf is eveneens blij met het nieuws. ‘We zijn al 20 jaar enthousiast partner van elkaar en wij kunnen niet wachten om te zien wat we samen nog meer kunnen bereiken’. Volgens managing director Lydi Siebers is de versterking van dit partnership met de belangrijkste voetbalcompetitie van Nederland fantastisch.